Ta ur pommel på barefoot?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Idka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 958
I

Idka

Jag har sökt och läs en massa inlägg om att man tagit bort fram-pommeln på barefooten, men min fråga är hur tusan man gör det? På min nevada så måste man ju sprätta upp hela sömmen först är jag rädd för. Bakvalvet kunde man ju öppna med en dragkedja bara.

Sååå tacksam för svar!!!! :bow:

Sv: Ta ur pommel på barefoot?

Det brukar ju vara en dragkedja på frampommeln också? Det är det på min Barefoot i alla fall :confused:
Konstigt, men det kanske inte är det på Nevada modellen.

Aj då, misstänkte att det var så. Men om jag lämnar in den till en sadelmakare borde det gå...?

Ja den känns lite väl smal, fast blir mkt bättre när den är upppaddad. Det skulle kännas bättre att ta bort det stumma, hårda och fylla med nåt mjukare istället.

Ja, då är det nog sadelmakare som gäller. En duktig sådan om man vill undvika skönhetsfel. Har nevadan sadelhorn? Isåfall komer det nog se dumt ut..

Jag funderar med på att ta ut det hårda och pilla dit något mjukare i pommeln....den är ju så sat.... hård ju. :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 909
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 664
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 254
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka