Jo de är klartSäkert. Och ort, socioekonomisk bakgrund osv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo de är klartSäkert. Och ort, socioekonomisk bakgrund osv.
De har tofflor på sig. (barfotaboots)Ser verkligen trevligt ut med hästarna. Har du penslat på hovfett? Blänker så![]()
Var det de. Såg ut som att det blänkteDe har tofflor på sig. (barfotaboots)
Jag tog studenten 2004. Vet att jag då räknade ut att klänning, balklänning (som jag lät sy upp), uppsättning och smink hos frisör, klassresa till Kreta samt studentmössa kostade ca 10000:-En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det verkligen kosta 20 000 bagis? Måste det vara extra allt på? Dom som inte har råd med så mycket och vad är det som kostar så mycket? Studentflaket kostar väl en del men man är ju många som delar på det. Är det inte roligare och billigare med häst o skrinda? Hur mycket pengar la ni ner på studenten?
Här verkar ju hela klassen komma hitJag tog studenten 2004. Vet att jag då räknade ut att klänning, balklänning (som jag lät sy upp), uppsättning och smink hos frisör, klassresa till Kreta samt studentmössa kostade ca 10000:-
Tror att min balkavaljer bekostade en chaufför/bil till studentbalen. Vad flaket kostade för klassen minns jag inte, det ingick kanske också i de tiotusen..
Och det är ju 20 år sedan så idag hade det väl kostat betydligt mer. Jag jobbade extra hela gymnasiet så tror jag bekostade det själv.
Mamma och pappa betalade maten till mottagningen efteråt, det var dock bara vår lilla släkt så inget stort.
Bra input där. Höga räntor, skenande inflation kontra låga löneökningar så blir det väl så att alla inte har råd att lägga mycket pengar på studentfirandeArtikel som tar upp just att studenten har blivit en klassfråga
https://www.aftonbladet.se/minekono...t-att-ta-studenten-studentmossan-rusar-i-pris
Här i Norge kör de russ. Det är lite skriverier om hur kompisgäng går ihop och hyr bussar för flera hundra tusen för att åka runt och supa en månad inför 17 majEn av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det verkligen kosta 20 000 bagis? Måste det vara extra allt på? Dom som inte har råd med så mycket och vad är det som kostar så mycket? Studentflaket kostar väl en del men man är ju många som delar på det. Är det inte roligare och billigare med häst o skrinda? Hur mycket pengar la ni ner på studenten?
En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det verkligen kosta 20 000 bagis? Måste det vara extra allt på? Dom som inte har råd med så mycket och vad är det som kostar så mycket? Studentflaket kostar väl en del men man är ju många som delar på det. Är det inte roligare och billigare med häst o skrinda? Hur mycket pengar la ni ner på studenten?
Men jag var inte med på några av festerna heller.Jag tog studenten -96 . Betalade några hundra har för mig det måste ha varit under 500 kr för klänning och typ samma för mössa. Då krävdes inga särskilda tillstånd för flaken mm och vi hade inte samma erbjudande med priser på flak mm. En i klassen var bondson så vi åkte i deras balvagn med deras traktor. Bal sket jag i och en del av studentfesterna sket jag i.