Ta med häst ..

Selma

Trådstartare
Hej, letar efter kloka hästmänniskor som kan ge mig svar/tips/råd.
Jag har köpt ett D ponny sto, 9 år, tävlad på olika ställen MM. Hon kommer till mig 1 Juli (ev. lite tidigare) ♥ Då åker hon ca 7 mil.

Sen ska jag på ett ridläger den 8/7, och funderar på att ta med hästen, för det kan ju va ett bra tillfälle att lära känna ponnyn med bra tränare & träningar. Hon har ju tävlat en del så hon är ju van att fara på nya ställen, men hur tänker ni? Skulle ni ta med ponnyn? :confused::confused:

Jag som isf skulle ha henne på ridlägret som är i 6 dagar, är 12 år och rätt hästvan. Och till lägret är det 12 mil.

Hoppas på bra svar nu då. :)
 
Sv: Ta med häst ..

Jag hade gjort det om ponny är i kondition att klara av ett ridläger och givetvis att de som har lägret tillåter det.
 
Sv: Ta med häst ..

Om förra ägaren tycker att hästen är cool på nya ställen hade jag åkt, verkar ju helt perfekt att få tränarhjälp en hel vecka i början! :)
 
Sv: Ta med häst ..

7 och 12 mil är ju ingenting. Och är ponnyn van att resa och tävla så bör den ju inte bli stressad av det. Att få så mycket hjälp i början är ju perfekt!
 
Sv: Ta med häst ..

Hej!

Klart du ska ta med din nya vän- kan ju knappast få en bättre start än en veckas hjälp av duktiga människor!!

Jag hade definitivt gjort det om jag haft möjligheten :)

/Lavinia
 
Sv: Ta med häst ..

Håller med övriga och tycker också du ska ta med ponnyn!
Åh, blir helt avundsjuk på dig :D
 
Sv: Ta med häst ..

Jag var också 12 år när jag fick en D-ponny några dagar innan ett läger på 6 dagar. Ponnyn var resvan och i god kondition. Alltså precis samma situation som dig.
Jag tog med mig ponnyn och det var det absolut bästa sättet att lära känna varann! All hjälp av ridlärarna och att man red två gånger om dagen var super. Vi kom hem som ett riktigt sammansvetsat ekipage! Jag hittade alla knappar, ponnyn visste hur jag var osv.

Åk, åk, åk!!!

Och lycka till med din nya ponny!!
 
Sv: Ta med häst ..

Tack alla för att ni "hjälpte" mig! Hon ska med på ridlägret, och det ska bli sååå kul! :D:D:D:D
 
Sv: Ta med häst ..

Härligt!!

Kom ihåg att uppdatera så vi får veta hur det gått :-)

/Lavinia, som precis fått veta av massören att häst är ok. SÅ skönt! Bara ca 2 månader kvar innan vi kan börja hoppa- om inget mer går snett förstås.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 827
Senast: Cambrie
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 920
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 839
Senast: liiinnea
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 581
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Problem med sambons ex..
  • Hemstädning - hiss eller diss?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp