Ta fältävlanskortet med ungponny???

W

Warmia

Får jag som överårig ryttare ta fälttävlanskortet med den ungponny som jag har tänkt att starta i sommar???

Sv: Ta fältävlanskortet med ungponny???

Jag tror inte att man får tävla ponny överhuvudtaget om man är överårig :confused: Kunde inte hitta det i TR nu.

Tar du kortet på ponny måste du göra om det om du vill tävla stor häst. Men du får nog ta det på vilken häst du vill, dock är det ju ingen idé om du inte får tävla ungponny

Förut var det i alla fall så att man fick rida ungponny, man red det som en CR bedömning, bland alla andra startande men i en liten egen klass.

I fjor fick du som överårig ryttare rida ungponny men då precis som Peplis säger, du rider som CR.

Sorry, nu läste jag frågan lite mer nogrannt :o
Du borde väl få ta kortet på ponnyn du ska tävlan men sen måste du göra om det praktiska provet när du ska tävla flt på häst. Däremot är det inte tvärtom, dvs du kan ta det på stor häst och det gäller även på ponny.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 013
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 431
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka