R
rimfrost
jag måste bestämma mig för om jag ska avliva min älskling eller inte... usch. Hon är 8 år, dvärgkanin och väldigt fet. Ska flytta utomlands till hösten och kan inte ta med henne. Alternativet till avlivning är ju att ge bort henne till någon, men på ett sätt känns det också fel. Hon är ju rätt gammal, och även om hon är frisk nu så vet jag inte länge till hon lever. Att veta att hon kanske är sjuk hos någon som kanske inte förstår det eller gör något åt det känns fel, både mot kaninen och den nya ägaren. Vem skulle dessutom vilja ha en gammal, tjock (men underbart snäll) kanin? Vill inte att hon ska hamna hos någon som förväntar sig en ny hoppstjärna. Allt hon vill är ju att ligga och lata sig...
Är det nån som kan råda mig vad jag ska göra? Det känns så himla fel att döda en frisk kanin som jag haft i 8 år, men samtidigt - får hon det bättre hos någon annan?
??
Är det nån som kan råda mig vad jag ska göra? Det känns så himla fel att döda en frisk kanin som jag haft i 8 år, men samtidigt - får hon det bättre hos någon annan?
??