t-shirt i bra kvalité

ameo

Trådstartare
Moderator
Någon som har några bra tips om var man kan hitta enfärgade t-shirtar i bra kvalité? Tänkte göra en t-shirt med eget tryck på till en av sönerna i julklapp, men det är ju inte så kul att köpa en budgettröja på Maxi för detta ändamål utan jag skulle vilja ha något lite bättre.
Säljer ju kläder själv men vi har inga enfärgade t-shirtar just nu och på frågan till lagret om de möjligen hade något kvar, var svaret "soprent i den storleken". :(

(behöver inga länkar, det räcker med tips)

Storleken det handlar om är 140

Sv: t-shirt i bra kvalité

För vuxen kvinna fungerar, svarta, topparna på HM jättebra, de för 50 kr. Har några som hållit i flera år och där trycket sitter än (iofs profftryckfärg). För barn vet jag inte, men de kanske har ngn bas t-shirt för barn också.

Och tja HM är väl inte bra kvalitet egentligen och 50 kr är inte så mycket men som sagt hållit i evigheter.

Glöm inte att tröjan ska tvättas, utan mjukmedel, innan du trycker, att den helst inte ska vara ribbad, att den ska strykas ganska länge, och sedan egentligen idealt inte tvätta jättesnabbt (de som hållt bäst tryckmässigt har inte tvättats på någon månad... men det är kanske lite mycket begärt att inte få använda på så länge). Egentligen ska de inte vara stretch utan ren bomull, men det har gått jättebra med dessa stretch för mig.
(Har ngn länk till bästa tryckfärgen om du vill ha sedan, men den är dyr och mycket per burk, jättemycket.)

Senast ändrad:

Spontant tänker jag på JC, H&M eller Cubus kanske?

Alla tre har ett stort bas sortiment till män och borde väl ha enfärgade tishor till humana priser? :)

För vuxen kvinna fungerar, svarta, topparna på HM jättebra, de för 50 kr. Har några som hållit i flera år och där trycket sitter än (iofs profftryckfärg).
Jag tvärvägrar köpa billiga kläder från de stora kedjorna, för gissa en gång hur de kan sälja kläderna så billigt. :yuck: :eek: :arghh:
Och jag vill, som sagt, ha kvalité (tillverkat utan barnarbetare) och är beredd att betala för det också.
Spontant tänker jag på JC, H&M eller Cubus kanske?

Alla tre har ett stort bas sortiment till män och borde väl ha enfärgade tishor till humana priser? :)
Tja, det där med "borde väl ha" är inte så enkelt som du tror. Att hitta enfärgade t-shirtar till barn är verkligen inte det lättaste, speciellt inte när man vill ha bra kvalisort på det.

Polarn har enfärgade t-shirtar, iaf vita vet jag. De har väl storlekar upp till 152 om jag inte kommer ihåg fel :)

Jag skulle kollat i någon butik som säljer arbetkläder. de brukar ha bra utbud på enfärgade t-shirtar även i barnstorlek. I den typen av butiker är det inte heller ovanligt att de hjälper till att göra tryck.på kläderna till rimlig kostnad.

tack för tipsen

(trycket ska jag göra själv, har en såndär grej som man skriver ut en bild på och sen stryker fast på tröjan)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har ni några favoriter? Skämt, motton/visdomsord, identitetsmarkörer ... Dela gärna bild och/eller berätta varför ni gillar just de...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 269
Senast: Fruentimber
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 292
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar