Sysselsättning i hagen?

Sv: Sysselsättning i hagen?

Min gubbe äter upp en sådan slicksten på max 1 timme. :d Så han får bara en ny sådan när han fyller + på julafton.

mina två föredetta russ tyckte mycket om gran m.m, däremot min nuvarande ponny tycker inte alls om sådant, han bara luktar på det och går vidare. Så jag tror det beror på vilken häst det är, de tycker ju olika, precis som vi:)

Förlåt men vilken ras har russen nu?:confused::rofl:

Oj hur lyckas h*n få i sig den så fort?
Sitter den fast på väggen då eller kan han trycka den mot väggen så den e still??
Mina står bara inne ca 10 timmar per dygn, din kanske står inne längre?

Min ponny har haft sin i två månader nu å de syns att de går åt men den e långt från upp äten, mitt varmblod därimot blir arg om jag hänger in en sån i hans box, hugger åt den å sparkar åt den, helt knas så han får klara sig utan.

Han älskar slickstenarna. Spelar ingen roll vilken smak.:d
Hänger dem i ett balsnöre i gallret för fönstret i hans box, så den hänger lös i luften.
Är inne från 18-8 ungefär.
Han äter upp stenen, sist tog 55 minuter...:rofl:

våra hagar är jätte tråkiga på vintern, så jag brukar lägga ut lite grankvistar efter pyntet i stallet, grenar med mycke löv på, min polle har en fotboll i hagen som hon gillar (: och aktivitetsboll älskar hon :D
extra tips! : när det är snö ute i hagen så ta 10-15 (beror på hur stor hagen är) stora morötter, ställ morötterna upp så det syns lite överallt i hagen, inte för nära varandra.. då har hästen något att göra en stund i alla fall, de brukar ju oxå leta lite efter morötterna när de har tagit slut (:
och en jätte bra grej är att hästarne får äta höet ute (morgon o lunch) om dom inte får hö hela tiden såklart.. (:

Tack för era tips allihopa.
Som jag har skrivt flera gånger så går hästarna i en hyfsat stor hyfsat kuperad hage med nästintill fri tillgång på grovfoder. Så de är väl egentligen inte osysselsatta utan jag tänkte att det kanske vill ha något annat att göra ibland. Framförallt ena herren som har börjat ställa sig och gnaga på staketstolparna...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka