syskonböcker?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Nån som har tips på nån bok som man kan läsa för det blivande storasyskonet så att man kan hjälpa barnet att "förstå" vad ett lillasyskon kommer att innebära?

Sonen längtar efter att få bli storebror och pratar mycket om hur vi ska sitta och gosa med bebisen, därför vore det lite skönt att få läsa en bok som han förstår lite, så att han inte bara tror på det rosenskimrande :love: .
 
Sv: syskonböcker?!

Emma och lillebror! :D
*springer upp och kollar författaren :p* av Gunilla Wolde

Över huvud taget så är Emma och Totte-böckerna bra, lagom långa och anpassade för små barn. Tar upp vardagliga situationer: tandläkaren och doktorn, påklädning när man ska gå ut osv.
 
Sv: syskonböcker?!

Jamnen Benny om den lilla grisen från boken Nämen Benny som nu fått ett syskon.
 
Sv: syskonböcker?!

"Snart har vi en baby" av Gunilla Hansson

Handlar inte om hur ett barn blir till, utan om vad bäbisen gör i magen i väntan på att komma ut, hur den får mat osv.
Att storebror ska vara hos mormor medans mamma och pappa åker till sjukhuset när bebisen vill komma ut osv.

Dottern gillar den jättemycket!

/Flip-Flop - 8 dagar över tiden :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 989
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: cewe
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Tilly_85
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp