syren träd är det giftigt för hästar

Rotterö

Trådstartare
Jag undrar om syren träd är giftigt för hästar.
Har en träd i närheten av en hage som de kan nå.

Kan någon detta så skriv . :confused: :confused:

Sv: syren träd är det giftigt för hästar

Nej, syren är inte giftigt för hästar så det är ingen som helst fara.

Hästarna tycker dock inte om syren (inga som jag haft iaf) och brukar inte röra den varken vinter eller sommartid.

Men helt ofarlig som sagt!

Alexandra_W skrev:
Nej, syren är inte giftigt för hästar så det är ingen som helst fara.

Hästarna tycker dock inte om syren (inga som jag haft iaf) och brukar inte röra den varken vinter eller sommartid.

Men helt ofarlig som sagt!

Mina har knaprat upp halva grannens syrenhäck :o De grenar som hänger in i hagen är helt uppätna vad gäller bark. Hur asparna ser ut som står i hagen - kan du ju gissa :angel: Smaskens med bark... :D

/Lizzie

Finns det någon stans att läsa? Vilka träd och buskar som är farliga??
Dom har nappat lite av mitt träd. Det som hängt inn i hagen. Visste inte hur det var med syren.
Plommon träden har de ätit upp. Har i dag tagit bort 3 st träd. Döda.

lizzie skrev:
Mina har knaprat upp halva grannens syrenhäck :o De grenar som hänger in i hagen är helt uppätna vad gäller bark. Hur asparna ser ut som står i hagen - kan du ju gissa :angel: Smaskens med bark... :D

/Lizzie

Haha, där ser man. Mina rör de inte oavsett. Lönn och asp däremot, smaskens.

Å andra sidan, varför käka syren när man har fyra egna äppelträd i hagen? ;)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som med säkerhet kan tala om för mig vad det här är för träd? Cirka en meter högt. Växer i hästhagen. Det får gärna stå kvar om...
Svar
8
· Visningar
539
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka