Synpunkter, tack.

YorkWann

Trådstartare
Positivt och negativt med betfor?

Ni som fodrar med det, varför gör nidet?
Ni som inte fodrar med betfor, varför?

Tacksam för svar :)
 
Jag fodrar med betfor för att:
Hästarna gillar det
Saftigt. :d
Energirikt
Och för att det passar till hästarna.
 
Jag fodrar med betfor enbart för att hästen inte äter sin lusern annars....hade han gjort det utan så hade jag inte gett det.
Annars så tycker jag att det är ett bra fodermedel men jobbigt att ha att göra med i litet stall som fryser på vintern!
 
Håller igång magen - har bukopererad häst och vill inte att han ska råka ut för minsta lilla kolik!
/nocke :-)
 
Jag använder betfor till mina två travare och jag har upptäckt att får den ena travaren för mycket betfor får han gallor, det är väl det negativa som jag har märkt. Minskar man betforen försvann gallorna. :banana:
 
Jag ger betfor därför att:

- hästarna tycker det är smakligt
- håller magen igång
- bra komplement till den övriga fodergivan
- bra sätt att få i hästarna vatten, speciellt under vintern å min dricker väldigt dåligt
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
865
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 402
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 665
Senast: Roheryn
·
Hästvård Har en vän vars åring har fått en illa infektion i hoven, sticksår, främmande objekt kvar, hovbenet påverkat. Svarar svagt positivt på...
Svar
2
· Visningar
327
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp