Nussikan

Trådstartare
Vad kan svullna svettkörtlar och nysningar vara symptom på? Var hos vetten idag och tog prover men det kan vara intressant att höra om någon annan har erfarenhet av detta och vad det isf berodde på. Tacksam för svar :)

Sv: Symptom

Aldrig hört eller sett (och jag tittar på svettkörtlar varje dag), du tror inte han sade fel eller du hörde fel? Eller hade katten en tumör i huden?

Nej då vet jag inte, det finns inte beskrivet i litteraturen överhuvudtaget.

Jag ringde och frågade, då var det en annan veterinär som svarade, hon sa att han kan ha menat nymfkörtlarna, men det är som sagt inte det han skrivit...

Jag tycker ju att lymfkörtlar låter mer troligt. Svettkörtlar har väl katten bara i tassarna och jag har lite svårt att koppla snuva till svullna svettkörtlar i tassarna.:confused:

Ja inte vet jag, men är det ingen som varit med om liknande symptom? (oavsett om det gäller svett- eller lymfkörtlar)

Svullna lymfkörtlar brukar väl generellt sett indikera på att kroppen bekämpar en infektion. Det är ju inte vidare specifikt på något sätt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
418
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Rosett
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama