Symptom på inre blödningar?

P

plasto

Ja, jag undrar vad en katt har för symptom om den har inre blödningar, främst i lungorna.

Hittade nämligen en liten kattunge igår, (max 12 veckor), som hade ramlat/hoppat ut från en balkong från 3:e våningen.
Den blödde ur nosen & hostade upp skummat blod, men i övrigt var den rätt pigg, bara lite rädd men nyfiken & vaken.

Efter nån timma fick vi tag på ägarens pojkvän som kom ut på balkongen & efter ett litet tag kom även ägaren.

Dom åkte till Strömsholm med katten & dum som jag var lämnade jag inget telefonnr. till henne så att hon kunde återkomma & berätta ifall katten klarat sig eller inte.

& OM den hade inre blödningar, vi säger i en lunga, vad är oddsen att den klarar sig?

Sv: Symptom på inre blödningar?

Har inget bra svar på din fråga, men jag blir bara så in i h-vete ARG :devil::devil::devil: och ledsen på oansvariga människor som har sina katter på balkongen utan skydd! :cry: Stackars lillkissen...

Jaa, det blir jag också!
Tyckte så himla synd om lilla kissen. :(

Hoppas pojkvännen fick sig en ordentlig utskällning!
Han verkade dessutom hög på nånting & brydde sig inte speciellt mycket, gick upp i lägenheten igen så fort flickvännen kom.

:devil: :devil: :devil:

Vissa borde inte få ha djur... :eek:

Han borde ha rosslat vid andning tycker jag. Annrs är symptom, bleka slemhinnor, kalla tassar, slö, "blåmärken" blödning ur olika kroppsöppningar o.s.v.

Rosslade gjorde hon & lite slö kanske hon var, men det kom först efter ett tag. Vet dock inte om slöheten berodde på att hon var uppspelt innan & sen lugnade ner sig när jag lindade in henne.

Men hon blödde inte nån annanstans.

Det kan ju har varit pga chock och smärta, men man kan ju inget veta säkert tyvärr. Men eloge till dig som tog hand om katten till matte kom!

Nej, man kan ju inte det ..
Tack så mycket. :o Fast jag vet iofs ingen som INTE skulle gjort samma sak.
Tänk om det hade hänt min kisse nåt, då hade man ju velat att nån tog hand om henne på samma sätt.

Är det dina grannar?
Isåfall kan du kanske gå och ringa på och fråga?
Stackars misse. :(

Nej det är inte mina grannar.
Det är portkod in till trapphuset så jag kommer inte in så att jag plinga på där heller. :(

Hoppas du stöter på dem på gatan utanför då eller något. Man vill ju veta. :(

Ja, jag hoppas också.
Kikar alltid upp mot deras balkong när jag går förbi nu & är livrädd för att hitta kissen där på marken igen.
Om jag gör det så tar jag hem den.

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 327
Senast: LevelSkin
·
Katthälsa Olyckan var framme tillslut, kissen smet ut genom fönstret och när mamma skulle plocka in henne smällde fönstret igen och kissan...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: Sorbe
·
N
Katthälsa Den ena åkte på rännskita vid hemkomst, det fixade vi med lite överkokt ris och lite kokt torsk på ett jehu... den mår bra nu. Men...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: NordicKnight
·
Övr. Hund Vaknade imorse av ett helt hus fullt av hunddiarré. Mysigt värre *INTE* Städade upp det och försökte förklara för Bork att han inte...
Svar
15
· Visningar
8 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka