Jag överväger att köpa en symaskin, men känner mig helt lost.
Är inte särskilt pysslig eller huslig av mig så det är inga avancerade saker som ska göras. Kommer användas typ till att lägga upp byxor, justera passform lite enkelt på vissa klädesplagg, laga småsaker och kanske lägga upp någon gardin.

Vilken maskin ska jag satsa på?

Vill helst inte lägga några större summor men vill ändå att maskinen ska funka bra till de småsaker som jag vill göra. Användarvänlighet är viktigt, jag är inte så duktig på att sy så det får inte kännas helt komplicerat.

Den behöver inte klara typ jeanstyg. Elastisk söm är väl smidigt om den reder ut, men inte avgörande.

Hjälp?

Jag har en Singer start som jag är supernöjd med! Jag syr dock verkligen inga avancerade saker utan det brukar bli lite raksöm och sicksack, typ fixa till en gardin eller ett par byxor eller sy något till kidsen. (Sydde i för sig varsin käpphäst till barnen för ett par veckor sen, det var lite avancerat för att vara jag :up:) Använder den kanske 10-15 gånger per år. Älskar att den är så enkel och utan miljarder olika funktioner man ska fatta :o det är liksom bara att ta fram den och sy! Den funkar alltid! (Okej nån gång när jag har sytt riktigt klantigt har tråden tråcklat ihop sig men jag har baradragit loss det lite försiktigt och försökt igen så funkar det.) den är verkligen perfekt för mina behov :):love:
 
Jag tycker att både Singer och Husqvarna är vettiga märken och att det är en smaksak viken man gillar mest av dem.
Jag tycker @TinyWiny la in en vettig länk. Jag tror du klarar dig på maskinerna som listades först och som du får för ca 1500-2000.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 370
Senast: VLMF
·
Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 002
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp