Sy olika saker

cirkus

Trådstartare
Ja, vad syr ni för nånting förutom kläder?

Jag är lite nöjd, jag har just slaktat en täckjacka som barnen växte ur får något decennium sen (typ) och sytt en huva till pressobryggaren för att hålla det varmt. Jag använde alltså ena ärmen av jackan som foder till huvan (ser mer ut som en luva och dessutom är det lite julaktigt tyg)

Den stackars jackan kommer nog att få agera foder åt flera saker, det kommer nog att bli en tehuva om jag lyckas få till bitar som är stora nog. Sen blir det kanske någon grytvante och/eller grytlappar

Sv: Sy olika saker

Det jag kan komma på nu som jag har sytt och som inte var kläder är att jag har sytt ett noshörningshorn. :D

Man förvandlar sin söta welsh mountain till en enhörning och fotograferar honom såklart. :D

enhorning1.jpg

Min moster tar ärmar av gamla tröjor och syr tröjor till min chihuahua. De blir faktiskt riktigt bra! Mudden blir halsen.

Av framsidan och ryggen kan hon sy kuddar ibland. Hon sydde en jättefin kudde till torpet med knappar frampå av en gammal lusekofta! Blev såå mysig på landet.

När mina hundar var små gjorde jag samma sak, tröjärmar eller byxben blev jättebra tröjor :)
Och jag såg någon som hade sytt kuddar av skjortor, det blev jättesnyggt!

Jag sydde en sele till Billy för några veckor sedan, annars är det mest lagning av saker.

billy_cam_507ffa45e087c34adb274d0b.jpg

Jag sydde i veckan nya kuddfodral till prydnadskuddarna i soffan. De blev grå med vita knappar. Började även på ett lapptäcke till min lille son, fy vad tråkigt det var att sicksacka alla ca 200 små lappar till det!

Idag sydde jag en dyna till sonens matstol, han vägrar att äta och slänger med huvudet och slår i ryggstödet så jag har sytt en dyna så det inte ska göra ont när han dukar i. Dock blev det skit så jag ska sy om den lite.

Ska innan helgen så julgardiner till köket också!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka