Sy hundbädd?

Lycanthrope

Trådstartare
Någon som sytt en hundbädd? Tips och tricks? :D

Gärna lite lyxigare modell och inte bara enkel vanlig fyrkant.
Tänkte sy varsin åt våra hundar i julklapp. Vi har 2 tunna billiga men både verkar önska något fluffigare och mjukare :)

Sv: Sy hundbädd?

Jag gjorde en mkt enkel variant till min lilla (nu ängla)prinsessa!

Material:
fs_513544389_86317_1364048942.jpg

Klar:
fs_513544393_44405_1364048948.jpg

Provliggning:
fs_513544395_18196_1364048952.jpg

Sv: Sy hundbädd?

Hur stora hundar har du?

Liten och lagom (typ papillon till mellan pudel) eller har du STOR hund?

Liten och lagom, som jag gör åt mina katter... Sy ett kuddfodral i önskad form, fyll med Antistatbehandlade cellplastkulor (sånna som är i Bean-Bags) och sy igen. Vill man kunna tvätta lätt sy en innerkudde som du fyller och sen ett eller flera överdrag.

Till stor hund (schäfer) har jag tagit en skummadrass, skurit i önskad form (använde mattkniv) sytt fast ett överdrag på (de kan smula massa annars).
Sen på det ett överdrag som går att ta av för tvätt.
Man kan med hjälp av det som blir över av madrassen leka massor mer formen, eller varför inte bygga på med mera Bean-Bag kulor...

(sitter på jobbet så jag tyvär inga bilder)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 414
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 996
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 043
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar