Sy eget Schabrak?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 766
T

Tomaten

Tänkte göra det men jag vet inte va jag ska ha för stoppning?
Tänkte ha ett vanligt lakan ner mot hästen för tyget jag har kna "brännas" tror ni att de funkar? :confused:

Jeg forsøkte å sy en voilock da jeg var liten. Brukte vatt til fyll, og vanlig bomullstoff. Problemet var at pga rutene jeg søy og foringa så ble voilocken mindre enn hva jeg hadde målt opp (klipte ut bomullstoff etter en voilock jeg alt hadde) fordi stoffet bølget seg noe pga foringa. Er ikke så enkelt å sy voilock/shabrak. Med mindre du skal ha en helt spesiell shabrak/voilock er det lite å spare på å sy den selv også..

Jag har för mig att ett slags tjockt tyg som används till bilklädslar är mycket praktiskt till vojlockfyllning. En bekant som sydde mycket brukade använda det. Det tjorvar sig inte som vaddfyllning kan göra!

Jag använder en vanlig filt (polyester) i två lager som stoppning när jag syr schabrak, tänk på att lägga till upp till en dm på kanten om du ritar av ett befintligt schabrak.

Som utsida har jag både använt kraftigare bomullstyg i ett lager och två lager när jag hade lite tunnare tyg.

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
452
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 388
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 423
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka