M
MisterLillen
Har för mig att jag läst/hört någonstans, någongång att man inte ska använda Switch på araber. Är jag totalt ute och cyklar? Någon som vet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även andra hästraser bör man göra likadant,och prova på litet område..Prova först på ett litet område. Jag har använt Switch på min arab i många år, inga problem. Men de har tunnare hud och kan därför vara känsligare.
// Linda
Sen en uppmaning till alla snälla hästägare överallt,häll INTE på hästen giftiga preparat tätt inpå tex hovslagarbesök.
Det är vidrigt att som hovslagare stå intill en nybehandlad "Switchad" häst.
Själv vill jag gärna ha info om hästen är nybehandlad,då man också som människa kan få allergiska reaktioner av preparatet!
Även andra hästraser bör man göra likadant,och prova på litet område..
Men vi har öppna fält och det gör att flygfäna blåser bort lättare.
Jag har alltid använt Switch på mina gamla araber så länge som det funnits på grund av att jag tidigare bodde i ett riktigt fästinghål/helvete. Men jag häller aldrig en sträng på ryggen utan istället blandar ut mängden med lite ljummet vatten och använder en sprayflaska och duschar hela hästen istället. Aldrig några fästingar, och aldrig någon hudreaktion när man gör så. (ps. gamlingarna är 19 och 20 år och verkar inte ha tagit nån skada ds.)Har för mig att jag läst/hört någonstans, någongång att man inte ska använda Switch på araber. Är jag totalt ute och cyklar? Någon som vet?