Switch flugmedel, bluff eller ej??

Araber och andra raser med tunnare skinn kan vara känsliga.Är man osäker står det på förpackningen att man kan prova på ett litet ställe för att se att det inte blir någon reaktion.

jag har letat på förpackningen,men där stog det ej hur länge det skulle vara mellan behandlingarna,bara hur man applicerade..Därför undrar jag då alla säger olika.
Vill dock minnas att jag läst det på någon förpackning någon annan sommar,lustigt.Men om det står på era,så tala gärna om hur lång tid det står att det ska vara emellan.
Mvh :d

Har förpackningen i stallet,läser vad det står imorgon och återkommer med rapport !

Så här står det på förpackningen :
Användningsområde: Mot knott och fästingar på betesgående hästar.
Effektivtid för knott är normalt 4-8 veckor.För fästingar 4 veckor.Liksom för alla insekticider påverkars effekten av väderlek och insektstryck.
Överkänslighet : Hästar med mycket tunn hud,speciellt hästar av arabtyp kan vara överkänsliga mot produkten.Kontrollera genom att applicera en liten mängd switch på en fläck bakom saselstaden.

:confused: Undrar bara vad biverkningarna är det framkommer inte på förpackningen men jag kan gissa att det är en ren förgiftning som vi utsätter hästar för varför inte köpa ett mygg och knott-täcke så slipper hästen den gift, och alla hästägare som har tillgång till vattendrag bäckar osv hur gör dom? ett bra hästtäcke kostar inte så himla mycket och det kan man använda flera år jag använder själv det på mina hästar altså knott-täcken kan inte tänka tanken att vara utan :angel: Sort

Tja! Fungerar på min häst mot fästingar, men vill man ha bort knott och bromsar så ska man nog ha ett medel som man sprejar på varje dag.

Fastän jag har flugtäcke, så är min häst himla mkt lugnare och gladare när hon även fått switch! Flugtäcket täcker inte varje mm..

Switch fungerar superbra mot fästingar på min häst! Han hade kanske 10 fästingar innan jag switchade i sommar och har inte haft en enda efter!

Jag håller dock med flera andra om att flaskan är dumt konstruerad, bra tips var att ta en spruta utan kanyl för att få exakt dos.

Hej!

På min funkar det alldeles iutmärkt, ffa på knotten som inte verkar besvära henne alls. Dom asndra hästarna har dock problem med knotten även om de är switchade, så det kanske har med hur gott blodd man har?? mvh/ Lavinia, som aldrig haft en fästing och som får kanske 1 myggbett när andra får massor

Ja det där med effekt tiden står ju på min med :o tänkte inte på att det är den man ska gå efter i nästa behandling hihi,,men okej då vet jag att det är ett par veckor kvar,Tur det för det är ju dyra droppar det där och inte spec mkt i en flaska.
Det verkar dock funka bra iår,så jag är hel nöjd.
(har varit sämre vissa år,men det beror nog på häst oxå)
Mvh :)

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 282
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar