Sweet feed?

Lenis

Trådstartare
Är det nån här som fodrar med det tillskottet? De ger det i stallet pållen ska till och jag har inte fått nån bra lista på vad det innehåller och jag kan inte räkna på foderstaten innan dess *sucka* :D

Sv: Sweet feed?

puttar lite
funderar på detta till min häst då bara hört bra om de...ni som ger detta, ger ni bara det eller typ havre och betfor eller nåt annat? mineraler?

innehåller massa melass? majs osv....det är himlans kletigt iaf.

den enda häst jag känner som åt det regelbundet led av magkatarr och den mådde dåligt hela tiden. fick ofta kolik osv. vet inte hurvida fodret hjälpte till eller inte ang det.

kl

enligt den sidan är det majs badat i en massa melass och olja.. låter väl inte så jättebra i mina öron... :crazy:

Hej.. Vet du någon som säljer detta foder i dalarna? Försöker få tag i någon här i dalarna som säljer Sweet Feed.. Har gett våra hästar det under många år, vi köpte fodret från danmark. (rekomenderar verkligen detta foder!) Men nu har vi inte gett våra hästar det på ca 3år. Har fått hem en mager stackare som verkligen behöver få lite hull.. Någon som vet någon i dalarna som säljer Sweet Feed?

sweet feed kommer från samma tillverkare som hestekraft och heter där horse speed.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
633
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21