SWART 2018

ÄlskarSWB

Trådstartare
Ni uppfödare, vem av de nominerade kandidaterna i årets SWART tycker ni skulle kunna marknadsföra era SWB bäst? :) Om ni inte sett dem så kan ni se dem på swart.horse
 
Nu är inte jag uppfödare men jag vet inte ens vilka hälften av ryttarna är :confused:

Jag hade tänkt som uppfödare att välja någon som verkligen kunde ta fram en en häst från grunden så den inte försvinner på vägen. Inte någon som bara ridit på färdiga hästar. Therese Nilshagen var ju ett utmärkt val i det avseendet.
 
Jag är inte uppfödare men var inte hela poängen att ryttaren INTE redan rider SWB? Då går ju halva högen bort direkt - en av dem unga bloggande dressyrryttarna har ju redan ett dräktigt SWB-sto i sitt stall, till exempel. :confused:
 
Hm intressant val av ryttare. Får väl hoppas att någon som verkligen förtjänar får chansen. Kände väl direkt när jag läste att en känd bloggare är med att hen har väl hästmatrial ändå? Hm ja :D:p
 
Hm intressant val av ryttare. Får väl hoppas att någon som verkligen förtjänar får chansen. Kände väl direkt när jag läste att en känd bloggare är med att hen har väl hästmatrial ändå? Hm ja :D:p

Fanns väl en och annan unge till mångmiljonärer med oxå men som @DressageNerd påpekat så har det ju varit fritt att nominera.
 
Fanns väl en och annan unge till mångmiljonärer med oxå men som @DressageNerd påpekat så har det ju varit fritt att nominera.
Skulle jag nog faktiskt inte vilja lägga min röst på men har ingen aning om vem det är. Ryttarmässigt hade de alla fått rida mina :) Men jag lägger min röst på Louise som är pararyttare.. Önskar verkligen att en pararyttare kan få lov att bli sponsrad med en häst!
 
Jag känner mig lite kluven till SWART i år. De kandidater som skulle marknadsföra mina uppfödningar bäst vore Ingmar Hammarström och Jennifer Hallsenius. Men Ingmar har ju råd att köpa sina egna hästar precis som flera av de andra nominerade så jag tycker det vore tråkigt om han vann. Det verkar ju dessutom inte som att det kommer vara begränsat till att köpa ett föl i år (utan valfri swb auktionshäst) vilket jag också tycker är synd då man tappar lite stödet till uppfödarna och svensk avel.

Den jag hoppas vinner är Louise Etzner. Det vore så coolt om en pararyttare kunde sponsras och det är en skicklig individ som har svårare förutsättningar än de andra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Våren är här, rapsen är gul i Skåne och årets första unghästtest har arrangerats traditionsenligt av den regionala föreningen SWB...
Svar
0
· Visningar
79
Senast: Gunnar
·
Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
901
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Marvin
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp