Novelette

Trådstartare
Hej!
Min lille hästs vänster bak var svullen nere vid kotan. Hoven var mkt varm. Kollade med tång på hoven om hon hade nån hovböld men hon reagerade inte.
När jag tog ut henne i hagen kollade jag om hon haltade men det gjorde hon varken i skritt eller trav.

Vad kan det vara?
Kan hon ha sträckt sig i hagen dagen innan?
Hon såg nämligen fräsch ut igår kväll men imorse hade hon den där svullnaden. :confused: :confused:

Sv: Svullnad

Går ej att besvara bara på denna beskrivning. Ge mer info. Var sitter svullnaden? Är det svullna området varmt eller end hoven? Är svullnaden mjuk eller hård? Finns det något sår eller någon spricka i huden? Går svullnaden ned när hästen rör på sig?
Mvh
Lejonelle

Sv: Svullnad

Hm...det här var mystiskt!!!
När jag var här inne för nån dag sedan så hade jag flera svar om att det kan bli så när hästarna får stå stilla på natten...men nu är de svaren borta?!?!?!
Jaja, tog iaf in henne på kvällen och såg att svullnaden var borta...samma sak har hänt en gång till sen dess...svullnad morgon...fint på kvällen...så det är väl att de inte får ordentligt med blodcirkulation under natten...
Tack för svaren iaf ni som skrev...

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: Ajda
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 779
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 730
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka