T
Tösabiten
Tänkte höra om det är någon här som känner igen detta eller vet vad det kan handla om. Min häst har sen i fredags varit svullen i höger framben. Eller kanske snarare svampig. In emellan senor och gaffelben m.m. där det normalt sett inte brukar vara något utan bukta innåt. Det är ungefär som en mjuk galla som "läckt ut". Inte en tillstymmelse till hälta eller puls. Inte ens varm. Precis som vanligt förutom detta mjuka. Jag har ridit de flesta dagarna och hon har kännts precis som vanligt. Har dock tagit det något lugnare. Vill ju trots allt att det ska gå bort. Men nu kan jag inte låta bli att oroa mig.
Hon har för några dagar sen kommit ut i en hage med lite mer gräs, men detta borde ju yttra sig i mer än ett ben eller? Hon är för övrigt väldigt känslig för foderbyten men inga ändrigar förutom mer gräs.
Någon som känner igen nåt liknande?
Tacksam för svar!
Hon har för några dagar sen kommit ut i en hage med lite mer gräs, men detta borde ju yttra sig i mer än ett ben eller? Hon är för övrigt väldigt känslig för foderbyten men inga ändrigar förutom mer gräs.
Någon som känner igen nåt liknande?
Tacksam för svar!