Svullnad nedanför knäet vänster fram

yemma

Trådstartare
Hej,

Nu har min lilla tvååriga fjording lyckats igen. Förra sommaren överansträngde hon sig på betet och fick därför överben på insidan av frambenen, precis under knäet.

Nu har hon lyckats få en smäll (tror jag) på vänster frams utsida. Den upptäcktes för ca 2 veckor sedan, hon har inte haltat, har inte ont, reagerar inte på böjprov eller dylikt och inget sår syns. Funderar därför på om det skulle kunna vara en förbening som även växt där? Den har varit varm och jag tycker den har ökat från sista helgen ( inte mycket men lite) .

Vad tror ni?

Är det förbening är det ju bara att sätta hästen i transport för att åka till klinik och frysa det hela, men funderar på om någon av er har varit med om något liknande och vad ni gjorde?

Sv: Svullnad nedanför knäet vänster fram

är jättesvårt att förstå exakt var svullnaden med värme sitter bara på beskrivning, men är du hundra på att det inte är en blödning i senan, om det sitter nedanför knät vid senfästet?

Sv: Svullnad nedanför knäet vänster fram

Helt hundra! Det sitter lateralt på vänster fram, precis under knäet. Är ca 4 cm långt och 2 cm brett. Och framför allt är det stenhårt. Det känns precis som överbenet på andra sidan, men känns konstigt att hon skulle få ännu ett överben, och då på utsidan.

Skall väl lägga till att om det inte sker något snart, eller hon för ont så kommer jag givetvis åka till klinik med henne.

Liknande trådar

Hästvård Kom till stallet nu i eftermiddags och skulle ta in hästen, såg att en stolpe i hagen var knäckt och att tråden hängde i marknivå, tog...
Svar
3
· Visningar
2 086
Senast: Cillen89
·
Hästvård När jag plockade in min 5-åring från hagen på söndagkväll var han väldigt halt på vänster bak, ville inte riktigt trampa ner ordentligt...
Svar
10
· Visningar
3 354
Senast: bapro
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 712
H
Hästvård Sommaren -07 började min 2-åriga halvblodsvalack svullna i kotorna fram (insidan). Han blev gallig, men ej i leden, och svampig utanpå...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: Helan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10