Min tre-åring blev opererad för två veckor sedan för osechondros i båda bakhasorna. I förrgår tog vi av bandage och stygn. Allt såg jättefint ut! Men i går var han väldigt svullen Jag kan förstå att det kan uppstå svullnad när man avlägsnar bandaget och jag hoppas att den kommer gå ner när han får börja promenera (vilket vi ska börja med idag), men det finns ändå en viss oro.. Han har ingen feber, haltar inte och är inte öm vid beröring/tryck. Är det någon som har opererat sin häst för liknande som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter? I så fall skulle jag bli jätteglad:-))
Blev era hästar oxå svullna när ni avlägsnade bandaget? Hur lång tid tog det i så fall innan svullnaden gick ner? Hur går det för era hästar nu, är de helt återställda och fungerar de bra som rid/tävlingshästar?
Tack på förhand!!!
Blev era hästar oxå svullna när ni avlägsnade bandaget? Hur lång tid tog det i så fall innan svullnaden gick ner? Hur går det för era hästar nu, är de helt återställda och fungerar de bra som rid/tävlingshästar?
Tack på förhand!!!