För snart 3 veckor sedan behandlades min häst i båda bakknäna med tuppkam, han hade nästan 1/2 grad. Han skulle vila 1 vecka skrittas 1 vecka för att sedan kunna ridas som vanligt. 1 Vecka senare glömde en tjej att ta in han och han fick stå ute lite för länge. Står han för länge ute, vandrar han fram och tillbaka. När jag kollade hästen på kvällen var han svullen varm och halt i sitt högra bakben. Han hade 38.7 i temp och hans vanliga är runt 37.6. Han vart bättre ju mer han skrittades, men direkt vi stanna ville han inte riktigt stå på benet. Dagen efter tog jag ut veterinär som kände igenom benet, hon behandlade honom för Lymfangit då han hade massa sår på insidan benet där han även var mest svullen, han har aldrig haft lymfangit före så vart väldigt förvånad, då han ofta trampar sig på tex vår å höst å stått i lera? (nu står han ben skydd). Svullnaden gick ner efter ca 2-3 dar, men fortf är han svullen på framsida av hasen? det är mycket bättre nu än då såklart. På morgonen är han väldigt svullen i just det benet men efter ridning lr när han gått i hagen går allting ner utom framsida has? Har joggat honom nu i 4 dar, ej halt lr varm. Han skrittades varje dag vecka 1 och 2. Varför är han svullen där? Har läst lite på google där det står att lymfangit kan vara lite seg och att dom kan vara svullna länge!? ringde veterinären som tyckte det var lite konstigt men att jag ändå skulle vänta och se. Är det bara att rida lr vad skulle ni ha gjort? Tacksam för svar!