Svullnad efter blödning

Trissa

Trådstartare
I april fick min häst en blödning på förstärkningsbandet. (Konstaterat vid UL.) Ingen behandling, veterinären sa att det var bara att vänta ut. Hon är fortfarande rejält svullen, och jag tycker det borde gått ner litegrann i alla fall vid det här laget? Kliniken ville att jag skulle komma tillbaks nu i juli, men eftersom hon är dräktig vill jag inte göra den ganska långa resan i onödan. Någon som har erfarenhet av sådana här svullnader?

(Jag ska självklart ringa till veterinären och prata med dem, men vill gärna ha lite ideér och funderingar...)

Sv: Svullnad efter blödning

dom är dryga dom skadorna och jag säger som veterinären, bara att vänta ut....det är väldigt dålig cirklation i dom och därför är dom svårläkta...så det är tiden som läker..det du kan göra är att ha liniment eller BoT på så du har igång närliggande cirkulation iallafall...vilket förstärkningsband är det?

Sv: Svullnad efter blödning

Ja, jag märker att nu när hon går på bete är hon lite tjockare i benet. Enligt vet. var det ok att skritta henne, och jag kunde linimenta "om jag ville"... :smirk: Tips på bra liniment mottages gärna!
Finns det fler förstärkningsband, eller menar du vilket ben? Isf är det vä fram.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
422
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 230
Senast: Unhappy
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 217
Senast: ll.96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?
  • Tråden för spår