M
Mariette
...som trycker på böjsenan, därav hälta. Så löd veterinärens diagnos förra veckan. Det blev Fenylbutazon och sjukhage. Hon får inte röra sig alls i princip. Haltar på höger fram. Hon visar att hon ömmar när man trycker i karleden, samt i trav, nån gång även i skritt men det har gått fram och tillbaks nu sedan slutet av november-06. varit i Skara (januari-07)och röntgat men de sa att det är ligamenten eller böjsenan. Vila, inget annat.
Blir lite förvirrad för vad jag har hört säger en del att om det är mjukdelsskada så SKA de röra sig, medan andra då menar att de ska absolut vila.
Snälla, jag är ny på det här, så ni som har erfarenhet kom med råd och tips!!! Vad gjorde ni? Hur lång tid tog det innan er häst blev ok? Finns det ngt man kan köpa/ordna som kan hjälpa?
Mer än tacksam för tips och råd! Maila mig gärna på:
mariette_karlsson@hotmail.com
Blir lite förvirrad för vad jag har hört säger en del att om det är mjukdelsskada så SKA de röra sig, medan andra då menar att de ska absolut vila.
Snälla, jag är ny på det här, så ni som har erfarenhet kom med råd och tips!!! Vad gjorde ni? Hur lång tid tog det innan er häst blev ok? Finns det ngt man kan köpa/ordna som kan hjälpa?
Mer än tacksam för tips och råd! Maila mig gärna på:
mariette_karlsson@hotmail.com