Svullna fötter, tips?

Emro

Trådstartare
Ligger på soffan och tar det slappt, upptäcker då att mina fötter mest ser ut som ett par löjliga klumpar. De är inte värst snygga annars heller, men ändå. De svullnar lätt upp när det är varmt, men det här tar nog alla rekord.
Det kanske också gör sitt till att jag har ett väldigt stillsamt jobb så cirkulationen i kroppen ligger väl på sparlåga.
Det här med stödstrumor och ha fötterna högt har jag greppat.
Men finns det andra bra tips och trix? Nåt trevligt fotbad?
 
Sv: Svullna fötter, tips?

Här kommer tips på vad du kan hälla i fotbadet;
Grönsåpa - Gör fötterna jättemjuka, och drar även ut var ur ev småsår.

Salubrin - En riktig klassiker som funkar kanon mot trötta fötter.

Corega tabs - är brustabletter som egentligen är till för rengöring av tandproteser! Luktar underbart friskt och gör fötterna svala.

När mina fötter ser ut som "klumpar" masserar jag dom lite försiktigt, och har sedan en stunds fotgympa. Svullnaden brukar lägga sig efter en stund.
Lycka till!
 
Sv: Svullna fötter, tips?

Drick mycket vatten så du får med dig vätskan som samlats i kroppen ut ur kroppen.
 
Sv: Svullna fötter, tips?

Jag har så svullna fötter att mornarna är mardrömmar, första steget ur sängen är det värsta på hela dygnet. På nätterna nästan jag kryper ur sängen för att slippa gå på fötterna vid toabesök.

Och i mitt tycke fungerar INTE mer vatten. Svullnaden blir bara värre och smärtan likaså.

Stödstrumpor använde jag från vecka 18 till vecka 24 ungefär, de gjorde också ont, fötterna var då ok, men från knäna och uppåt var jag mer eller mindre blåslagen av spruckna blodkärl. Alltså slutade jag med dem, när kramperna började komma på natten så började jag linda in vaderna, det är det första som gett "ok" resultat.

Min sambo masserar fötterna på mig, punktmassage, HELT UNDERBART! Det gör så ont att jag gråter, men det är så skönt ändå.. Konstigt, men sant. Fast dom säger ju att man inte skall masseras under graviditeten, men jag hade nog gått under om han inte hade klämt på fötterna..

Fotbad fungerar också, vi har ett som bubblar, kallt vatten på det och lite fotsalt, ahh...

Hur är det med liniment under graviditet? Jag smörjer in fötterna med Aloe Vera Heat Lotion, direkt efter dusch el dylika, fötterna skall vara varma, då gör det ondast och tar bort fel smärta och ersätter med rätt smärta..

Jag börjar fundera på om jag gillar att skada mig själv :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp