Svullna blodkärl??

sannaaah

Trådstartare
Någon som varit med om det? Min pålle är lite svullen i ett blodkärl (känns det som iaf) precis under knät börjar det och slutar vid mitten av senorna. Det är alltså inte senorna det är fel på utan mitt mellan dom. Känns som ådran är överfylld med blod. Eller om det är något annat.

Han är inte halt ett dugg. Det försvann helt imorse när han var i hagen men sen när jag hade ridit (skritt 30min på hårt underlag) så kom det tillbaka???:confused: Det brukar ju vara tvärt om! Har lindat BoT och ska se om det hjälper. Masserade med en "blodcirkulations" salva igår men ingen skillnad.

någon??:crazy:

Sv: Svullna blodkärl??

det kan vara ett strucket blodkärl.
kyl det 2 x 20min varje dag och ha lindat BoT så borde det vara borta inom en vecka! :)

(unvik också ridning på hårt underlag ;))

sannaaah skrev:
Någon som varit med om det? Min pålle är lite svullen i ett blodkärl (känns det som iaf) precis under knät börjar det och slutar vid mitten av senorna. Det är alltså inte senorna det är fel på utan mitt mellan dom. Känns som ådran är överfylld med blod. Eller om det är något annat.

Han är inte halt ett dugg. Det försvann helt imorse när han var i hagen men sen när jag hade ridit (skritt 30min på hårt underlag) så kom det tillbaka???:confused: Det brukar ju vara tvärt om! Har lindat BoT och ska se om det hjälper. Masserade med en "blodcirkulations" salva igår men ingen skillnad.

någon??:crazy:

Menar du frambenets knä? (som eg heter Karpus och inte är något knä) Är du säker på att det är det blodkärl? Går nämligen senskidor där som man kan få en fyllnad i.
/Maria

Senast ändrad:

det börjar på baksidan av knät,fast under :angel: inte PÅ knät men precis under..he om du fattar..och det är så tun precis som en blodådra, så jag och ingen annan som har kännt tror det är något med senorna.. det går att klämma ihop och trycka ner.

sannaaah skrev:
det börjar på baksidan av knät,fast under :angel: inte PÅ knät men precis under..he om du fattar..och det är så tun precis som en blodådra, så jag och ingen annan som har kännt tror det är något med senorna.. det går att klämma ihop och trycka ner.

Svårt att säga vad det kan vara. Du har ingen bild? Om du har en fyllnad i en senskida går det ju också att flytta omkring.

/Maria

Jag kanske försöka ta ett kort på det idag men är tveksam om det syns för det är så litet..senorna ser torra ut men det känns att något är svullet..fast det går inte hela vägen längs ben utan slutar på mitten av :confused:

Idag var han helt bra när jag kom till stallet vid 2. Men när jag ridit 30 min skritt så kom det tillbaka.fast det blir mindre och mindre..har några bilder men det syns nog inget.

DSCN0600.jpg

DSCN0599.jpg

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 151
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 158
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ I fredags hade jag en brottningsmatch med en kompis som fick ett tvärt slut när han råkade slänga mig så hårt i golvet att min fot...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill bara poängtera att vi varit inne med vår häst en gång för bedömning och ska in en gång till om några dagar men jag vill ändå höra...
Svar
16
· Visningar
1 431
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama