svullna ben...

M

mynamne

vad är fel?
jag hämtade min häst i hagen i dag, så upptäckte jag att bakbenen var jätte svullna och frambenen lite svullna.
Hästen var inte halt eller liknande. efter att ha gått en runda va svullnaden nästan helt borta på alla benen och han var pigg när jag gick och verkade inte ha ont alls.

Vi har precis bytt kraftfoder till honom, från havre och lusern och betfor till vanliga hippo basic pellets. Han har gått på relativt tjockt bete sen i söndags och får därmed nästan inget hö, jag anntar att det har med fodret att göra men jag vet inte vad det kan var...
Hoppas att någon av er klocka bukare har någon idé.:)

Liknande trådar

Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 610
Senast: super
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 332
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Jag upptäckte att min häst var svullen på ena sidan av ganaschen för en vecka sedan, alltså förra söndagen. Det är en mjuk svullnad ca...
Svar
2
· Visningar
4 127
Senast: iloveyou
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 027
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka