svullna ben

B

busbruden

Hej
Vår sex åriga valack är svullen i alla fyra benen, varit det någon vecka eller två, först lite vätskesamlingar precis ovanför kotorna främst på utsidan men igår var han även aningen tjock upp över skenbenen på alla fyra. är inte säker på att det har samband och kompisar säger att alla hästar är mer eller mindre svullna på sommaren... han går i gräshage dagtid och inne på natten, vi rider varje dag han är inte halt och är pigg för övrigt, vill gärna höra andras erfarenheter och tips

Sv: svullna ben

Att alla hästar är svullna om benen är helt fel .
Jag hade misstänkt för mycket gräs/ foderrelaterat eller erlischias ( som vanligt )

Hej från Hambo

Sv: svullna ben

Flera av hästarna i grannstallet reagerade med svullna ben nu av höstgräset.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 881
Senast: Jamtland
·
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 810
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 705
Senast: skuggi
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 770
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18