Svullna ben över natten

T

Thuja

Har ett travarsto som numera rids. Hon har problem med gallor både fram och bak. De går ner så fort hon får röra sig därför är de ute från tidigt på morgonen till sent på kvällen för att undvika "tjocka" ben. Ändå brukar bakbenen vara svullna på morgonen. Är det någon som har något tips för att de ska gå ner även på nätterna?
:cry:

Jag brukar ha nattlindor av fleece med tjocka paddar under, det hjälper iaf vår ponny att hålla hennes gamla galliga ben fräscha efter natten. Ev kan man ha kylande liniment under paddarna.

Håller med smulis, kolla foderstaten.
Min häst var sådan så länge han fick krossat korn.
Nu är han helt besvärsfri - innan hade han nästan stubbar till bakben på morgonen :crazy:

Skaffa "Back on track" bandageunderlägg! Kanonbra ska dom vara. Känner flera som har prövat dom och de funkar verkligen! Rätt dyra men jag tror att de är värda vartenda öre!

Jag har också ett sto (fjording) som har det här problemet. Hur skall man kolla över foderstaten?

På henne hjälper dock inte fleecelindor på natten. Var får jag tag på back on track?

mvh Ellinor E. Karlström :bump:

tack för alla bra tips och råd!
Foderstaterna sköts av min foderrådgivare och bör ju vara ok (hon vet om problemet). Pållan har bara skor fram (och det är främst bak som svullnar) och blir verkad med 6 v mellanrum, kanske fel på verkningen? Eller är det bara så att hon har så mkt gallor av ngn annan anledning? :confused: :confused:

Gå in på deras hemsida www.backontrack.nu för att hitta återförsäljare! Vet många som använder dessa produkter till hästar och även på sig själv och alla är nöjda!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 168
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 474
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 609
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023