Svullna ben...ibland..

R

Rene

Min häst på 7 år har den senaste tiden haft lite svullna framben, senan. Men detta består bara en dag och det spelar ingen roll om hon blivit riden dagen innan eller vilat. Jag undrar om ngn har samma erfarenhet. Min förra häst hade en senskada men då var han konstant svullen. Hon haltar inte är inte varm eller trycköm. Jag ska till kliniken o kolla detta. Men undrar vad det annars kan vara?? Jag hoppas på att det inte är en senskada, vilket jag egentligen inte tror. Vi som ska tävla distans i sommar!!!

Vad kan det vara??

Sv: Svullna ben...ibland..

Mitt sto hade svullna bakben, och veterinären sa att de va
vätskefullda, men då va de svullna hela tiden, dock inte varma.
För att få bort detta fick hon gå med alsolbandage i 4 dagar,
bytte varje morgon o varje kväll. Svullnaden gick ner direkt.
Jag har en ponny på foder nu som haft en senskada, och då
är ju benet oftast varmt. På honom ska man vara noga med att
alltid ha senskydd eller linda benen.

Hur svullen är h*n? Och hur ofta?

Har du möjlighet att ha lindade ben under natten?

Sv: Svullna ben...ibland..

När jag först fick min häst, för två år sedan, så var hon i ett väldigt dåligt skick. hon var mycket känslig, särskilt i magen. hon fick svullna ben av att äta havre, idag klarar hon av det men just då fungerade det inte. så kolla fodret, kanske ett ev byte skulle göra susen?!

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 506
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 197
Senast: ll.96
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 667
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama