Svullet knä-kinesiskt bandage

R

Rubensmatte

Mitt sto fick en smäll på ett framknä för ett par veckor sedan. Vi har haft henne på klinik och röntgat och gjort undersökningar. Det fanns ingenting på plåtarna och hon är helt OHALT! :)

Troligen har hon enl. vet. fått en rejäl smäll på slämsäcken på knät och är fortfarande rejält svullen. Det sade oxå vet. att det kan hända att det aldrig går ner riktigt helt då det är vätska son kommit ut i knät och inte har ngnstans att ta vägen. Går det ner så tar det väääldigt lång tid. Inte spelar det mig så stor roll eg. då hon inte har alls ont av det.

Nu undrar jag om någon kan tala om för mig vad kinesiskt bandage är?
Någon viskade i mitt öra att det skulle vara bra mot svullnader ocg det är klart att om jag kan hjälpa min lilla tös och skynda på det lite skulle det ju vara bra.
Någon som vet vad det är och om det skulle kunna hjälpa samt vart man får tag på det?

Sv: Svullet knä-kinesiskt bandage

Det är back on track vaddar.dom är rätt dyra men helt suveräna.Om du köper såna ska du bara använda dom några timmar först och sen öka succesivt.
Annars kan du använda "skummgummi" +bandage eller våtvärmade.

Sv: Svullet knä-kinesiskt bandage

Hejsan,
hästen som jag har hand om har fått en svullnad ovanför ena framknät som aldrig har varit varmt, aldrig ömmat för tryck, han aldrig varit halt av. Vet. kände som hastigast på det och sa att det nog var ett litet sår eller slag som orsakat svullnaden. Den senaste månaden har svullnaden förflyttats neråt och har blivit (nästan) som tidigare på ursprungsstället, men på framsidan av knät har det blivit som en vätskeansamling, som en mjuk galla. Min häst har haft det ungefär 3 månader nu utan att ha visat tecken på besvär och han är jätteduktig när jag rider.
Kan det här var samma som din häst fick? Vet du om det fanns något sätt att påskynda att svullnaden går ner? Sa din vetrinär något om att arnika-bandage kunde hjälpa?

Liknande trådar

Hästvård Är det normalt? Pålle fick en broddspark i Onsdags vid lunch,stallkompisen var där och såg det med egna ögon,vart en lite "toutch"...
Svar
10
· Visningar
5 807
Senast: remmis
·
Hästvård Igår upptäckte jag att min häst hade en jämn svullnad över hela framsidan av vänster framknä. Det är inte jätte svullet men känns och...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: gulan
·
Hästvård Hej, nu var det visst dags att jag söker lite råd hos er kloka bukare. Min häst var lite svullen igår över knät, v framknä. Utsidan...
Svar
4
· Visningar
1 129
C
Hästvård Jo så här ligger det till: Min häst blev sparkad på sitt högra framknä innan sommaren förra året. Han svullnade upp som en ballong i...
Svar
8
· Visningar
12 326
Senast: UllaBeata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka