Svullet juver

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 075
A

anja23

Min tik (14 mån) har på mindre än ett dygn fått ett väldigt svullet juver.
Det är bara juvren på vänster sida som svällt upp (är nu ca 5 ggr större än de andra).
Eftersom det är mer än 4 månader hon löpte sist så är jag tveksam om det är skendräktighet.
Hon dricker väldigt mycket och verkar allmänt besvärad av svullnaden. Hon vill inte trava, utan lufsade längst bak i kopplet på morgonpromenaden. Hon hade också svårt att sova inatt, och vankade av och an hela natten.
Aptiten är det inget fel på.

Vi har tid hos veterinären i eftermiddag, men jag var lite nyfiken på om det var någon här som varit med om nåt liknande?

Sv: Svullet juver

jag tycker det låter som mastit (juverinflammation). hoppas det går bra hos vet och att det inte är något allvarligt.

Sv: Svullet juver

jag tycker det låter som mastit (juverinflammation). hoppas det går bra hos vet och att det inte är något allvarligt.

Det var precis det som det var.
Nu har vi fått utskrivet massor med mediciner, så förhoppningsvis blir hon bra snart. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min gamla tik på 9 år har fått ett väldigt svullet juver på kort tid (från idag/igårkväll). Det är en hård knöl och det är...
Svar
6
· Visningar
17 869
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
39 273
Senast: Belethien
·
Övr. Hund Tiken, 6 år i mellandagarna, bekymrar mig en del just nu. Det är normalt en glad och aktiv hund som alltid vill vara med. Men nu senaste... 2
Svar
29
· Visningar
5 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka