Svullet framknä?

ericsonlinn

Trådstartare
Hej!
Har precis köpt en till häst, en ponny på 2 år. Igår släpptes den tillsammans med dom andra ner på sommarbetet, då blev det mycket spring och min nya blev ordentligt bortjagad. Imorse var han svullen på höger framknä och en bit ner på utsidan av skenbenet, inte så jätte varm med synligt svullen. Lite halt.

Tänkte vänta någon dag med att ringa någon vetrinär och kolla om svullnaden går ner. Han får stå i en lite mindre hage med kompis uppe vid stallet istället och gå in om nätterna några dar tänkte jag. Har spolat kallt vatten och smörjt in med lite Compagel.

Förhoppningsvis har han väl bara vridit till sig, och blir bättre om några dagar.. men vad är det annars man kan oroa sig för? Han har inga sår på eller runt benet.

Orolig ponnymamma...

Sv: Svullet framknä?

Kan ju vara vad som helst och knä ska man vara försiktig med . Är den svullen både över hela knäet och vidare ner och halt hade jag velat att en veterinär tittade på den då jag anser det vara en akutskada .

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 738
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Emmsan88
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
685
Katthälsa Hej, såg igår hur våran ena katt gick lite haltande men knappt som man märkte det. Han är gammal så morsan tänkte att det bara var att...
Svar
9
· Visningar
2 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka