Svullet framben

P

piaN

Min hästs ena framben har vart svullet nu ett tag, kotleden och kotan är tjockare än det andra benet samt att hon är lite svullen på baksidan men det är ingen stor grej, det är inte senan i alla fall. Svullnaden är rätt hård! Inte sådär mjuk och varm...

Hon varken haltar, ömmar eller någonting. Ska man ändå åka till veterinären och kolla henne? Jag har ridit henne och låtit henne vila men det blir inte bättre eller sämre av något :confused:

Sv: Svullet framben

Hellre kontakta veterinären en gång i "onödan" än en gång för lite. Jag tycker absolut att du ska kontakta, eftersom det är en hård galla som kommit plötsligt.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 798
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: Emmsan88
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 859
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka