svullet bakben..???

S

sweetie babe

hej..jag har en trave som hr et svullet bakben...vid kotan...hon haltar inte...men vill inte riktigt stå på det..ibland:(
jag undrar ska jag gå ut och gå me henne....elle bara skritta henne..elle låta henne stå????? kan springa och så..inga problem..
tacksam för svaren..:rofl:

Sv: svullet bakben..???

Min häst verkar har precis samma som din! Han haltar inte, och står på det osv (även om han gillar att vila det men det beror väl antagligen på att det "spänner" lite när han står på det). Jag har Back on Track på på nätterna (funkar super!) efter rekommendation av en equiterapeut. Hon sa att han inte behövde vila, men tömkörning och löshoppning (låga hinder) var bra :)
Hur känns svullnaden, är den hård? Hoppas det löser sig!

ne den ä mjuk......jag lindar benen där bak.....va e det som din häst har gjort....vrickat sig elle????:(
va va det du hade på????? va det för nått..???
hur länge har din haft det??? :confused:
min har haft det en vecka men har gått ner rätt så rejält...:rofl:

tack för tippset!!:rofl:

Min hästs gallor beror antagligen på överansträngning + möjligen överskott av protein...
Back on Track heter det, läs mer på www.backontrack.nu!
Min häst har haft sin svullnad i ungefär 1 månad. Men den börjar gå ner nu när jag börjat använda BoT :)

va ä bot för något:confused: och var kan man köpa det...:rofl:

tack!!

Läs mer om Back on Track på http://www.backontrack.nu. Det går att köpa i ganska många ridsportsaffärer, det är bara att ringa din närmsta och fråga om de har det :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 088
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024