Svullet bakben?

Lppp

Trådstartare
Igår efter morgonpromenaden (kan inte svära på att det inte fanns där innan men tror inte det) upptäckte jag att ena bakbenet på hunden var rejält svullet i området runt hasen (heter det så även på hund?) Väldigt mjuk och "vattning" svullnad, inte halt utan mer stel, ingen feber, åt och drack och gick på toa som vanligt, kanske något tröttare (vilket också kan bero på dräktighet). Var i kontakt med veterinär som tyckte jag kunde avvakta över helgen om det inte blev sämre..

Idag är det mycket bättre, piggare hund och bara lite svullet så jag är inte direkt orolig längre men funderar ju ändå på vad det kan ha varit!

Getingstick? Andra gissningar?

Igår efter morgonpromenaden (kan inte svära på att det inte fanns där innan men tror inte det) upptäckte jag att ena bakbenet på hunden var rejält svullet i området runt hasen (heter det så även på hund?) Väldigt mjuk och "vattning" svullnad, inte halt utan mer stel, ingen feber, åt och drack och gick på toa som vanligt, kanske något tröttare (vilket också kan bero på dräktighet). Var i kontakt med veterinär som tyckte jag kunde avvakta över helgen om det inte blev sämre..

Idag är det mycket bättre, piggare hund och bara lite svullet så jag är inte direkt orolig längre men funderar ju ändå på vad det kan ha varit!

Getingstick? Andra gissningar?
Det kan vara allt från ett trasigt korsband till elakt insektsbett. Vore jag dig skulle jag uppsöka veterinär på måndag om det inte är klart bättre.

Det kan vara allt från ett trasigt korsband till elakt insektsbett. Vore jag dig skulle jag uppsöka veterinär på måndag om det inte är klart bättre.[/QUOTES

Som jag skrev så är det mycket bättre idag, svullnaden är i princip helt bort (jag som vet att den varit där hittar den nog men tvivlar på att någon annan skulle göra det) och hunden är pigg och glad igen.
Men som veterinären sa igår när jag ringer kommer jag självklart ta kontakt igen om det skulle bli sämre

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 487
Senast: Ela
·
Hästvård Hej! För tre dagar sedan upptäckte jag att min hästs högra bakben var rejält svullet, hela skenbenet. Hon var inte särskilt varm och...
Svar
5
· Visningar
4 638
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·
Hundhälsa Hunden är sex år gammal och har aldrig haft minsta magproblem förutom att han är opererad för magomvridning i feb-13, och att han (redan...
2
Svar
24
· Visningar
11 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka