Svullet bakben. Vrickning?

J

Jenny054

Hej.. Har en häst jag sköter om som antagligen skadat sig i hagen..
Är ju världens lervälling ute just nu..

I onsdags märkte jag att hon var tjock på kotan och upp på skenbenet.
Varm så in i norden och ömmar när man klämmer och har sig.

Då jag ej har ansvaret för denna häst så har jag vidarebefodrat det jag sett och den ansvarige har tittat.
Nu igår efter 4 dagar så har svullnaden inte alls gått ner och hästen är lika varm och lite halt.

Vad gör vi nu? Den ansvarige prata om att linda om och ha boxvila.
För mig låter det logiskt då hagen ser ut som den gör och dessutom har hästan sällskap av 2 pigga & glada unghästar..

Kan ni ge mig råd på hur jag skall göra?
Linda om och ha på kylande liniment??

Jag står helt tom....

Sv: Svullet bakben. Vrickning?

Har försökt säga till om att kontakta en vet, men den som har ansvaret tycker vi ska linda om, boxvila och avvakta... :/

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: Emmsan88
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 208
Senast: Hedwig
·
Hästvård Har problem med min hästs bakben som har strulat nu under flera veckor. Redan i december har min häst haft mugg som jag har försökt bli...
Svar
13
· Visningar
1 997
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! För tre dagar sedan upptäckte jag att min hästs högra bakben var rejält svullet, hela skenbenet. Hon var inte särskilt varm och...
Svar
5
· Visningar
4 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka