Svullen vid ganascherna?

Bonita4

Trådstartare
Min häst har varit svullen mellan ganscherna ända sen första dagen på betet. Även under huvudet mellan käftgropen och kindkedjegropen!

Trodde detta först berodde på att han gick med huvudet nere så mycket och betade, men jag vet inte, kanske beror på något annat? Han har inte haft någon feber på hela sommaren, och inte hostat någonting.

Sv: Svullen vid ganascherna?

Min kille på tre år har också varit svullen, mellan kindbenen undertill eller hur man skall beskriva det. Är som svullna senor eller något. vet inte riktigt, men ingen av dem andra hästarna ser ut så. För övrigt har han mått bra.

Sv: Svullen vid ganascherna?

Jag har en häst som blir svullen på samma ställe med jämna mellanrum. Jag märker ingenting i ridningen eller så. Antagligen är hon ett sådant matvrak att hon tuggar som en galning på sitt gräs och blir överansträngd på nåt vis...:) Känner mig inte så orolig över det längre........

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 305
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 270
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka