Svullen runt naveln

S

solen

Mitt sto var beräknad till 12/5. Har ej fått ännu, men det verkar var på gång nu. Har senaste dagarna fyllt på juvret eftersom, halvfyllt nu.
Men det som oroar mig är att hon är så svälld runt naveln. Är som en stor, tjock sträng där.
Har det med juvret att göra eller bör jag oroa mig?

Ja, precis. Närmare 1 dm bred och väldigt hög/tjock eller hur man ska förklara.

Jo men det är inget att vara orolig över...det brukar bli så när det närmar sej.Man brukar kunna se att det blir extra utfyllt och spänt en stund efter att hästen ätit upp sitt kraftfoder tex...men en del har det så mer eller mindre hela tiden.Olika från häst till häst.

Det ser ut som en...vad ska jag säga... 1 dm bred och kanske 2-3 cm tjock kanal från naveln och bak till juvret.Har jag rätt? :)

Ja, precis så är det. Också är hon svullen/spänd på båda sidorna framför juvret.
Betyder det att det kan vara dax snart?
Hon skulle ha haft den 12/5.

Du har inte kollat färgen på mjölken? :confused:

Jag brukar kolla några droppar morgon och kväll.Först är den som honungsvatten...sedan blir den lite mer grumlig(åt det vita hållet) och till sist riktig mjölk. ;)

Men visst ingen regel utan undantag förstås. ;)

Har hon haft några värkar än som du har sett.Att hon sparkat sej i magen...legat och rest sej...slagit med svansen irriterat? :confused:

Värkar har hon haft till och från senaste veckan.
Någon mjölk får jag inte fram. Har provat flera ggr att "buffa" på juvret och sedan att "mjölka", men det kommer ingenting.

Ja, det närmar sig säkert...

Min märr hade något liknande, fast som en "platta" lite längre fram, första gången hon fölade.

Helt ofarligt. Hon fick en vecka efter, och då försvann den.

Lycka till nu!

Ingen som kan svara på det där angående att mjölka?
Min är inne på 338 dagar nu. Halvstort juver, men verkar inte finnas någon mjölk? Kan det vara så?

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Wille
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
957
Senast: Ray
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar