Svullen och varm bf

Moa093

Trådstartare
Hej,
Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation bak.
Fått klartecken för att sätta igång henne och vi travar mestadels just nu. Nu är hon svullen, igen.
Svullen på alla ben, från kotorna och ner. Väldigt varm på båda frambenen. Rymde från sjukhagen 15nov och blev sparkad av andra hästar, sprang runt och hade sig. Bak har hon alltid varit svullen men fått klartecken att vi ändå ska fortsätta med igångsättningen, men aldrig fram.
Någon aning om vad detta kan va? Har 4tim till närmsta veterinär… Tips?

Hej,
Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation bak.
Fått klartecken för att sätta igång henne och vi travar mestadels just nu. Nu är hon svullen, igen.
Svullen på alla ben, från kotorna och ner. Väldigt varm på båda frambenen. Rymde från sjukhagen 15nov och blev sparkad av andra hästar, sprang runt och hade sig. Bak har hon alltid varit svullen men fått klartecken att vi ändå ska fortsätta med igångsättningen, men aldrig fram.
Någon aning om vad detta kan va? Har 4tim till närmsta veterinär… Tips?
Jag hänger inte riktigt med. Har du varit i kontakt med behandlande veterinär efter att ponnyn rymde ifrån hagen? Jag hade pausat igångsättning och ringt veterinären på måndag.

Jag hänger inte riktigt med. Har du varit i kontakt med behandlande veterinär efter att ponnyn rymde ifrån hagen? Jag hade pausat igångsättning och ringt veterinären på måndag.
Jo, varit i kontakt med vet efter händelsen. Dem la en remiss till equiterapeut och bedömde sedan tillsammans med henne att vi skulle fortsätta med igångsättningen, men då var hon ej svullen på frambenen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 810
Senast: Piranesi
·
Hästvård Jag behöver verkligen hjälp och råd samt tips! Jag har en 17 årig hopphäst som för några dagar sedan var halt när jag skulle börja rida...
Svar
4
· Visningar
1 151
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 897
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar