Svullen HJÄLP!

C

Caramell

Har en häst som är svullen på ett bakben och har varit det nu ca en vecka. det har gått ned en aning men inte så mycket som jag vill också är hon lite varm men hon är inte ett dugg öm och haltar inte.
det sitter på hela senan på mitten inte nertill.
Jag var inte hemma när det hände och har inte behandlat det på något sätt.
Jag känner att jag måste göra något nu om inte för länge sen men vad??

Sv: Svullen HJÄLP!

Har du provat med ett jodopaxomslag? Brukar vara väldigt effektivt mot svullnader. Bomull med jodopaxlösning på (utspädd) och sen pad och sist en linda runt om.

Sv: Svullen HJÄLP!

tycker de låter som en senskada..bäst att kolla upp så de inte blir värre..dom behöver inte vara halta eller ömma pga de.

alltid bäst att vara på den säkra sidan.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 799
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 879
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 589
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 546
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka