Svullen fot av geting/bistick

MarreGNilsson

Trådstartare
Blev i lördags eftermiddag stucken av ett bi eller geting, då hände det inte så mycket. fick lit ont, men va snabbt över och jag gick en promenad. När jag vaknade dagen efter va foten lite svullen men blev värre o värre mot kvällen. Och idag när jag vaknade va svullnaden kvar så ringde till vårdcentralen då jag har symptom som rött område, mycket svullen, öm och varm, men hon tyckte inte jag behövde komma utan stanna hemma o ta allergitablett och kortison.

Är det någon här som också haft problem med stor svullnad efter stick? vad kan jag göra för att få ner svullnaden? ska på examination för min c-uppsats imorrn och skulle verkligen behöva va ngt bättre så jag kan gå någorlunda :P
hur lång tid kan det ta innan det blir helt bra igen?
 
Sv: Svullen fot av geting/bistick

Så länge inte svullnaden sprider sig så smörj med kortison och sätt foten i kallt vatten (brukar dämpa svullnader).
 
Sv: Svullen fot av geting/bistick

Hände mig förra sommaren med! Jag svalkade det i en spann kallt vatten, det var lite udda att gå men jag var ute med ballerinaskor på några ärende vill jag minnas och det förvärrade inte situationen. Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu behöver jag bukeexperternas hjälp angående mystisk åkomma. Inte så mystisk egentligen men konstig och jag fattar inte vad som hänt...
Svar
13
· Visningar
1 438
Senast: Caoimhe
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 140
Senast: Hedwig
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Mandarinen
·
Kropp & Själ Då 1177 har svikit mig för första gången (fick prata med stressad tant som inte hörde ett ord av vad jag sa, blev något fel med...
Svar
13
· Visningar
4 635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp