Svullen "diagonalt" HF och VB..

RebeccaSymfoni

Trådstartare
Svullen i höger fram, litet skrap sår på 1x0,5 cm ej varm hade stor sten satt under hoven som jag fick bort. Även svullen vänster bak från strax ovanför kotan och ned mot hoven, lite varm men inte mycket. Lite hängig vet inte om det kan vara för brunsten som nydligen börjat (blir lite slö vid brunst). Hon hade normal temp 37,5 grader så ingen feber. Inte halt!
Lindade benen ikväll tänkte. avvakta tills imorgon och ringa ut veterinären på morgonen.

Vet inte varför hon är svullen.. Om hon vrickat sig eller liknande?! :confused:

Senast ändrad:
Sv: Svullen "diagonalt" HF och VB..

Inte ovanligt att hästar avlastar diagonalt vid hälta och då blir halta på det diagonala benet. Måste inte vara så i detta fallet om hon nu inte är halt. Du får höra med veterinären.

/V

Liknande trådar

Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·
Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 771
Senast: Piranesi
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 668
Senast: sandrafors
·
Hästvård Hejsan! Det började med att hon tappade en sko igår på v.b, tidigare när hon tappat skor har det gått att rida utan problem så syrran...
Svar
4
· Visningar
1 541
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama