sannaaah
Trådstartare
Idag när jag borstade pålle märkte jag en liten bula på bogen. Inte varm. Ganska hård. Såg ut som ett stort bett ungefär.4 cm i diameter. Han har fått lite förändringar i fodret kanske det kan vara någon foderknöl?(tyckte inte det kändes så) han reagerade inte när jag strök på det, utan bara om jag tog i det och klämde lite. funderar även på om det kan vara att täcket skaver? Det var lite skorvigt på bulan. Han har ju flera på sig ute pga att jag klippt honom nyligen, därav tänkte jag även på hårsäckinflammation..hur ser det ut? kan dom få det på bara en viss fläck eller blir det större? Det verkar inte sitta i djupt i nån muskel utan bara i huden.
Sist tänkte jag på om han slagit i någon träpåle i hagen..dom som tråden går i..eftersom han rymmer titt som tätt, står och trycker mot tråden (kanske även stolpen vid utgången) tills handtagen släpper (strömmen bryr han sig inte om) och han går ut.
Aldrig sett nåt sånt förr.....
Sist tänkte jag på om han slagit i någon träpåle i hagen..dom som tråden går i..eftersom han rymmer titt som tätt, står och trycker mot tråden (kanske även stolpen vid utgången) tills handtagen släpper (strömmen bryr han sig inte om) och han går ut.
Aldrig sett nåt sånt förr.....