Svullen av sår, rida eller ej??

T

TheOne

Min häst är under sommaren behandlad för knäledsinflammation 2 ggr... vi har nu fått börja skritta med honom och häromdagen när jag var ute i skogen trampade han ner i något hål och fick ett rätt ordentligt sår på ena bakbenet.. det sitter på utsidan strax nedanför hasen.. han är svullen lite över hasen och neråt... det går inte att bandagera, det bara glider av och eftersom han är öm så är det svårt att spänna... han skrittar obehindrat men enligt stallägaren så visar han hälta när han travar (hon har sett i hagen). Jag är till 99,99% säker att han enbart haltar pga att det är obehagligt med svullnaden... jag har promenerat med honom 2 dagar nu, han är glad o positiv, men ska vi göra mer än så? Rida, promenera mera, bara srkitt, trava?? Var precis dags att börja med traven i igångsättningen efter knäledsinflammationen...

jag känner mig redan som en usel matte som inte lyckades styra undan hålan... så inga såna angrepp tack, vill nu veta vad jag ska göra för att min häst ska må så bra som möjligt och detta ska försvinna på bästa sätt!

Sv: Svullen av sår, rida eller ej??

tycker nog att du ska fortsätta skritta honom lr allafall gå ut o gå.. det är oftast bättre att dom får röra på sej....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 779
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 233
Senast: Hedwig
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 634
Senast: bellala
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka