- Svar: 55
- Visningar: 4 627
Efter att ha fått bakläxa av Riksidrottsnämnden, RIN, gällande det uppmärksammade fallet med den avstängda dressyrdomaren My Jeppsson Lindkvist går nu Svenska Ridsportförbundet vidare med fallet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja du Ulf Brömster tänk om ni någon gång kunde visa att ni tar alla former av övergrepp och trakasserier på allvar och inte alltid lite snyggt sopar sexuella övergrepp på barn och unga under mattan för att skydda de rövhattarna. Ert sätt att hantera My har varit mycket talande för era prioriteringar och nu förstärker ni återigen er ståndpunkt om vilka av era medlemmar som är viktiga.Det är viktigt att arbetet tar rätt vägar och att idrotten står upp för nolltolerans mot alla former av övergrepp och trakasserier, även på nätet. /Ulf Brömster.
Jag är mor till en dotter inom ridsporten. Beklagligt säger jag. Usch vilka äckliga vidriga män (och kvinnor) det sitter på höga positioner där. Äckliga människor.
Ja du Ulf Brömster tänk om ni någon gång kunde visa att ni tar alla former av övergrepp och trakasserier på allvar och inte alltid lite snyggt sopar sexuella övergrepp på barn och unga under mattan för att skydda de rövhattarna. Ert sätt att hantera My har varit mycket talande för era prioriteringar och nu förstärker ni återigen er ståndpunkt om vilka av era medlemmar som är viktiga.
"Kära" Ulf jag är återigen mycket glad att jag inte är mor till en dotter som vill rida på ridskola eller tävla inom SvRFs verksamhet och mitt intresse att återigen bli medlem i SvRF ansluten klubb har med det här uttalandet sjunkit till nya bottennivåer.
Det enda sättet för SvRF att ta sig ur det här med någon heder i behåll är att DU Ulf träder ut genom dörren och tar alla dina "vänner" med dig för SvRFs usla rykte börjar närma sig "point of no return" och ni arbetar hårt och målmedvetet för att snarast nå den punkten.
Kan man inte begära extra årsmöte och då avsätta hela buntenVad kan vi göra för att ytterligare sätta strålkastarna på idiotin? Demonstrera? Jag är på i så fall!
Vad kan vi göra för att ytterligare sätta strålkastarna på idiotin? Demonstrera? Jag är på i så fall!
Problemet är att för alla som rider på ridskola så är inte det en möjlig väg att gå. De är tvingade att vara medlemmar och jag gissar att de är en mycket stor andel av SvRFs medlemsbas.Nu är inte jag medlem i någon klubb eftersom jag inte rider längre men det är väl ett steg att gå, att gå ur förbundet helt enkelt.
Ja, och det är också ett krav på många anläggningar att man måste vara medlem u föreningen om man står uppstallad där eller ska lösa ridhuskort tex.Problemet är att för alla som rider på ridskola så är inte det en möjlig väg att gå. De är tvingade att vara medlemmar och jag gissar att de är en mycket stor andel av SvRFs medlemsbas.
Precis. För mig blir SvRFs ställning inom ridsporten väldigt lik kårobligatoriet som fanns tidigare vid universiteten. Det går ju att komma undan SvRF till skillnad mot kårobligatoriet men det begränsar hästlivet ganska rejält.Ja, och det är också ett krav på många anläggningar att man måste vara medlem u föreningen om man står uppstallad där eller ska lösa ridhuskort tex.
Ja, och det är också ett krav på många anläggningar att man måste vara medlem u föreningen om man står uppstallad där eller ska lösa ridhuskort tex.
Problemet är att för alla som rider på ridskola så är inte det en möjlig väg att gå. De är tvingade att vara medlemmar och jag gissar att de är en mycket stor andel av SvRFs medlemsbas.
Ja, och det är också ett krav på många anläggningar att man måste vara medlem u föreningen om man står uppstallad där eller ska lösa ridhuskort tex.
Alltså. Jag undrar om han förstår vad han säger överhuvudtaget? Eller är han så mossig att han inte ser problemet när det riktas mot kvinnor i form av händer?Lägger även in inlägget här
Detta hoppar jag innebär att tränare/ryttare som till och med erkänner ha haft sex med minderåriga blir avstängd från träning OCH tävling.
"En öppen samtalskultur är viktig för oss, en kultur där varje person tar sitt ansvar. Det är viktigt att se, och agera, när något inte är som det ska."
"Men det är viktigt att arbetet tar rätt vägar och att idrotten står upp för nolltolerans mot alla former av övergrepp och trakasserier"
Tagit ifrån https://www.ridsport.se/Aktuellt/Egnanyheter/2021/10/beslutfranrinidomararendet
Tror inte han förstår vad han själv säger.Alltså. Jag undrar om han förstår vad han säger överhuvudtaget? Eller är han så mossig att han inte ser problemet när det riktas mot kvinnor i form av händer?
SvRF skriver i sin partslinlaga, som Ridsport tagit del av, att frågan inte handlar om My Jeppsson Lindkvists kompetens utan om hennes agerande. ”SvRF anser det orimligt att stillatigande acceptera att en officiell funktionär bedriver förtalsliknande verksamhet”, skriver förbundet bland annat och fortsätter: ”Agerandet står i strid mot SvRF:s värdegrund. My Jeppssons agerande skadar SvRF:s anseende.”https://www.tidningenridsport.se/my...xH5GWQm1hl4drjgQLoEmsdQIxCL7Bl1dNyqx1HdvkSzu4
Är det någon här som kan läsa den här artikeln?
för enligt en kommentar på Facebook står det
C-G Leissner skriver att My skadar Svenska Ridsportförbundets rykte
Fast det är ju inte rimligt. Hur många kommer sluta rida eller byta stall eller ridhus för att protestera? Det är för stor uppoffring även om frågan är viktig.Det är det jag menar, att man helt enkelt få gå ur föreningen. Det kommer ju initialt påverka individen som inte kan rida men i det långa loppet kanske det ger effekt om den stora massan inte är medlemmar i förbundet.