Sveriges nya CM på Blocket?....

Is

Trådstartare
Tänker inte länka men ni kan söka själv: hundproblem (Gävleborgs län)
Men sammanfattningsvis är det en man som erbjuder sig att hjälpa folk med sina problemhundar.
I annonsen skrivs det att han, för 500kr, blandannat får din hund att sluta dra i kopplet på två minuter (min tanke "jo visst men med vilka metoder då?). Följande listar han en rad problem som är enkel att lös för citat "Jag ställer ett krav på hundarna och får det jag vill,för att en hund vill ha en stark/tydlig ledare" ... "Problemen försvinner oftast när jag träffar hunden".... Osv osv osv.

Är det bara jag som reagerar på hur annonsen låter? Jag har ingen aning om vem annonsören är, vilka metoder han använder, eller om han anses vara en bra instruktör och hade således heller inte tänkt diskutera denne som person utan det jag vill diskutera är om ni skulle anse annonser likt detta som seriösa, skulle ni ringa på liknande istället för att kontakta en lokal hundklubb, varför? Nu borde mannen ha ett företag men vad ställer ni för krav på ett företag som ni vänder er till för att få hjälp om ni valt att göra detta. Känns det inte lite "Jag kan trolla så din hund blir precis de du vill utan ansträngning" om man åter ser på annonsen utförande?

Senast ändrad:
Sv: Sveriges nya CM på Blocket?....

Läste anonnsen.
:banghead::arghh:

Läste också. Låter lite som att det är för bra för att vara sant... och det brukar väl vara just det då. :meh:

Aprilskämt månne?

Man kan ju önska för det lär ju knappast vara mjuka metoder som fixar problem så snabbt :(

Hoppas verkligen att hundfolket i området är smartare än så här.....

Man kan ju önska för det lär ju knappast vara mjuka metoder som fixar problem så snabbt :(

Hoppas verkligen att hundfolket i området är smartare än så här.....

Det var väl lite dit jag ville komma, tror ni att text Förstagångs hundägare normalt är så kritisk tänker att 500kr är jäkligt billigt i jämförelse med en grundkurs på 10 gånger där du inte blir lovad hälften av dessa resultat som utlovas i annonsen.

Sätter min förhoppning till att folk som inte ids grunduppfostra eller söka hjälp "den naturliga vägen" via hundklubbar heller inte ids leta på blocket efter hjälp.

Sätter min förhoppning till att folk som inte ids grunduppfostra eller söka hjälp "den naturliga vägen" via hundklubbar heller inte ids leta på blocket efter hjälp.

Det tror jag också, blocket känns inte som förstahandsalternativ till hundträningshjälp.

Sen är det ju hur enkelt som helst att få en hund att sluta dra på två minuter, det kan vem som helst fixa. Sen att det inte är bestående, eller att det knappast främjar relationen, men det står ju faktiskt inte det.....

Han kan få komma och möta sambons hane som är tämligen dominant och roas av att kampa lite med jackan eller annat lämpligt objekt, om folk beter sig illa mot honom.... ;) Eller så kan han få möta min Hetza, som gör skäl för sitt namn... :D

Det tror jag också, blocket känns inte som förstahandsalternativ till hundträningshjälp.

Sen är det ju hur enkelt som helst att få en hund att sluta dra på två minuter, det kan vem som helst fixa. Sen att det inte är bestående, eller att det knappast främjar relationen, men det står ju faktiskt inte det.....

Näh det har ni nog rätt i, jag fick dock upp annonsen när jag sökte på schäfer och tänker andra som likt mig scrollar runt på annonser bara råkar hamna där fast sedan tänker ja varför inte?

Just priset är för mig lite oroväckande lågt också, har man snålat in på köpesumman och köpt en snorbillig blandras eller omplacering är man kanske inte villig att betala samma peng för att gå kurs för utbildade instruktörer(självkart finns det snåljåpar och fattiglappar med renrasiga hundar också men ni förstår tanken). Tänker att många klagar på hundklubbarnas priser (hur snorbilligt kurserna än är. I somras erbjöd jag och min mor barn med hund helgläger, 350 kr för 2 heldagar ink 4 måltider och folk provade ändå pruta :( )

delvis KL

jag hittar inte annonsen....
men det lter precis som en nisse som härjat runt i sthlm, som dessutom hade schäferkennel..... snabblösningar som att göra en löpsnara runt magen på hunden så det vid vrarje andetag elr minsta rörelse framåt mot andra osv tjuter av smärta o liknande... visst fan e det då som hund svårt att fortsätta, men det löser ju inget när man kommer hem liksom.

delvis KL

jag hittar inte annonsen....
.

kolla "hela sverige" och sök hundproblem (inga andra inställningar)så är det de första som kommer upp.. bilder på schäfrar

Kanske är samma kille som flyttat. äh det ska man väl inte spekulera i har ju faktiskt ingen aning om vad denne använder för metoder bara att det ska gå snabbt.

Jag föstår inte riktigt grejen, vart har man så bråttom eftersom inte hundträning kan få ta lite tid? ja menar inte att det nödvändigtvis måste ska ta flera år men varför några minuter enbart när man antagligen lägger ner flera timmar per vecka bara att kolla på telefonen :crazy:

I somras erbjöd jag och min mor barn med hund helgläger, 350 kr för 2 heldagar ink 4 måltider och folk provade ändå pruta :( )

Det låter ju som ett jättebra och billigt pris! Hade jag bott i närheten hade jag lätt skickat iväg dottern och hunden på ett sånt läger. Låter jättekul! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 529
Hästmänniskan Jag har besökt och haft hästar uppstallade i en hel del stall. I vart och ett av dessa har vi haft vad jag kallar en "stalltomte". En...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
15 790
Senast: Sammet
·
Övr. Hund Det vill säga, vad gör man med en hund som allt för ofta "tar saken i egna händer" när han anser han t ex inte fått mat i tid, vi inte...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: hastflicka
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka